۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۰۳

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری زنجان:

نهادهای فرهنگی نقش مهمی برای گفتمان سازی در حوزه حجاب دارند

نهادهای فرهنگی نقش مهمی برای گفتمان سازی در حوزه حجاب دارند

زنجان-مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: نهادهای فرهنگی نقش مهمی برای گفتمان سازی جامع در حوزه عفاف و حجاب دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نجفی ظهر سه شنبه در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی استان در محل استانداری زنجان، گفت: این گفتمان در صدد است که بگوید مردم میل به بی حجابی دارند، در حالی که طبق آمارهایی که وجود دارد، همچنان میزان میل به حجاب قائل بودن و باور داشتن به آن، در جامعه خیلی بالا است و مردم به حجاب ارزش زیادی قایل هستند.

وی اظهار کرد: در موضوع حجاب در برخی جاها نیاز به مواجهه مستقیم داریم و در خیلی جاها هم نیاز به ترویج و تبیین عفاف و حجاب داریم.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: نهادهای فرهنگی نقش مهمی برای گفتمان سازی جامع را پیدا می‌کنند.

نجفی تاکید کرد: شاخص‌های جدیدی برای ارزبابی عفاف و حجاب تدوین می‌شود و نحوه ورودمان به مساله حجاب محدود است، در این خصوص فیلم خوب، رمان خوب، سعر خوب، موشن گرافی خوب و پوستر خوب خیلی کم است.

وی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت سمن و موسسات مردمی در ترویج حجاب تاکید کرد و ابراز داشت: از آنجا که مساله عفاف و حجاب مساله پیچیده‌ای شده، خیلی از سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) توان تئوریک و نظری مواجهه با مساله را ندارند بنابراین برای توانمندسازی سمن‌ها باید اقدام کنیم.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری زنجان افزود: برخی از مدیران اجرایی هم در موضوع خانواده، عفاف و حجاب و تعالی جمعیت نیازمند دوره‌های توانمندسازی هستند و باید سعی کنیم موضوع حجاب را پیش از مواجهه مستقیم و بخشنامه‌ای، در ساحت گفتمانی در جامعه حل کنیم.

نجفی با بیان اینکه قرارگاه عفاف و حجاب در استان به ریاست استاندار تشکیل خواهد شد، افزود: شاخص‌های این ارزیابی عمدتاً ظواهر را مورد سنجش قرار می‌دهند و برای عفاف ما آنچنان داده‌ای نداریم و یا در باره حجاب به آن معنا که بتواند حیا را بتواند بسنجد، خیلی نمی‌سنجد.

وی یاد آورشد: با گفتمان و هژمونی که در فضای مجازی است، ما نه با حجاب اجباری که با کشف حجاب اجباری رو به رو هستیم.

کد خبر 5475843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha